برگزاری مجازی دروس

نظرسنجی نحوه‌ی برگزاری مجازی دروس

بسمه تعالی استاد گرامی سلام علیکم با توجه به تجربه برگزاری کلاس‌های مجازی و یا ترکیبی از حضوری و مجازی، بررسی میزان کارایی این نحوه آموزش در فرآیند یادگیری جهت تصمیم‌گیری نسبت به ادامه آن و همچنین رفع مشکلات و چالش‌های مربوط، امری ضروری است. این پرسش‌نامه در صدد بررسی میزان موفقیت آموزش مجازی، میزان توانمندی اساتید در به‌ کارگیری سامانه آموزش مجازی و چالش‏های مربوطه و کیفی‌سازی و اصلاح مشکلات آن می‌باشد. بنابراین دقت شما در پاسخگویی صحیح، زمینه‌ساز تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری بهتر در این روش از آموزش خواهد بود. لازم به ذکر است که نظرسنجی حاضر شامل 16 سؤال است که 2 سؤال نخست، درباره میزان تدریس و تعداد واحدهای تدریس مجازی شما در جامعه است و 10 سؤال بعدی شیوه آموزش حضوری و مجازی را شامل می‌شود و مابقی سؤالات به میزان برخورداری شما از ابزارهای مجازی و توانایی استفاده از آنها اختصاص دارد. خواهشمند است با اختصاص وقت کافی و دقت در پاسخگویی به سؤالات طراحی شده، خادمان خود را در این مسیر همراهی فرمایید. با تشکر از همکاری شما
  • به صورت تقریبی چند نیمسال در جامعة الزهرا (علیها السلام) به صورت مجازی تدریس داشته‌اید؟
    Please enter a number from 1 to 60.
  • به صورت تقریبی چه تعداد واحد در جامعة الزهرا (علیها السلام) به صورت مجازی تدریس داشته‌اید؟
    Please enter a number from 1 to 190.
  • تدریس از طریق آموزش غیرحضوری و مجازی، در افزایش کارایی تحصیلی طلاب تأثیرگذار است.
  • در حین تدریس استاد به صورت مجازی، میزان تمرکز و دقت دانش پژوهان کاهش نمی‌یابد.
  • مشارکت فعال دانش پژوهان در کلاس، در آموزش مجازی همچون آموزش حضوری است.
  • به نظر من برگزاری برخی از جلسات دروس حضوری، به صورت مجازی برای یادگیری مفید است.
  • در برخی از دروس حضوری، برگزاری تمام جلسات به صورت آموزش مجازی را مفیدتر از آموزش حضوری می‌دانم.
  • آموزش مجازی را نسبت به آموزش غیرحضوری مفیدتر می‌دانم.
  • آموزش ترکیبی (حضوری ـ مجازی) در راستای سیاست‌های حمایت از کانون خانواده طلاب تاثیرگذار است.
  • برای آموزش در ترم‏‌های بعدی طلاب حضوری، استفاده از آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری را تأیید می‌کنم.
  • تدریس مجازی مانند حضوری برای اساتید دارای مزیت است.
  • برای جبران عدم ارتباط حضوری در آموزش مجازی لازم است ضمن صرف وقت بیشتر، نظارت خود را بر روند آموزشی طلاب بیشتر نمایم.
  • ابزار و زیرساختهای لازم برای کار کردن با سامانه آموزش مجازی را دارم.
  • مهارت کافی برای کار کردن با سامانه آموزش مجازی را دارم.
  • اساتید و طلاب، برای استفاده از سامانه آموزش مجازی مهارت فنّی کافی را دارا هستند.
  • سرعت پایین اینترنت یا قطع اتصال اینترنت مشکل‌ساز است.
  • جهت افزایش بهره‌وری آموزشی لازم است روش و محتوای تدریس خود را متناسب با تدریس در فضای مجازی توسعه داده و آن را به‌روزرسانی کنم.
  • در کلاس‌های توجیهی اساتید جهت توسعه و به‌روزرسانی محتوای دروس در سامانه آموزش مجازی شرکت می‌کنم.