پرش به محتوا

مسابقه کتابخوانی “مقام لیله القدری حضرت فاطمه علیها سلام”

1. در تحلیل عرفانی و متافیزیکی استاد طاهرزاده، پیوند میان حضرت فاطمه‌ و حقیقت «لیلة‌ القدر»، بیانگر کدام ساحت از واقعیت وجودی و باطنی هستی است؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۲۱–۲۳)
2. «عقل فعّال» چه نسبتی با مقام نوریِ حضرت فاطمه دارد؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۴۵–۴۷)
3.تعبیر از مقام حضرت فاطمه‌ به عنوان «تداوم وحی»، ناظر به کدام حقیقت باطنی در ساختار وجودیِ دین است؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۳۸–۴۰)
۴. برداشت نویسنده از «نزول ملائکه» در شب قدر، ناظر به چه حقیقتی است؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۵۰–۵۲)
۵. در اندیشه طاهرزاده، معرفت نسبت به مقام فاطمی چه نقشی در عبودیت دارد؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۶۴–۶۶)
۶. تمایز میان «تکوین» و «تشریع» در جایگاه وجودیِ اهل‌بیت‌ چگونه تبیین می‌گردد؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۷۲–۷۳)
۷. در دستگاه معرفتی طاهرزاده، تعبیر «مدیریت عرشی» درباره حضرت فاطمه ناظر به چه حقیقتی در نسبت میان ولایت فاطمی و تدبیر الهیِ جهان است؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۸۴–۸۶)
۸. مهمترین نقد طاهرزاده بر انسان مدرن چیست؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۹۶–۹۸)
۹. مراد از تعبیر «سرّ الهی» در وجود حضرت فاطمه‌ چیست و این بیان چه لایه‌ای از هستی‌شناسی مقامات اهل‌بیت را نشان می‌دهد؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۱۰۲–۱۰۴)
۱۰. ادراک حقیقی شب قدر از دیدگاه نویسنده چگونه ممکن می‌شود؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۱۱۲–۱۱۵)
۱۱. تفاوت معرفت فلسفی با معرفت فاطمی در کدام نحوه ادراک و اتصال به حقیقت الهی نهفته است؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۱۲۳–۱۲۴)
۱۲. در نگاه مؤلف کتاب، حضرت فاطمه در مرتبه هستی‌شناختی چگونه معرفی شده است؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۱۳۲–۱۳۵)
۱۳. چرا شناخت تاریخی از حضرت فاطمه نمی‌تواند ما را به ادراک حقیقت وجودی ایشان برساند؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۱۴۰–۱۴۲)
۱۴. نسبت میان «نزول امر الهی در شب قدر و نور فاطمی در ساختار هستی‌شناختی» چگونه تبیین می‌شود؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۱۵۴–۱۵۶)
۱۵. نسبت میان اهل‌بیت و هدف نهایی خلقت از منظر توحیدی چیست؟
محدوده پاسخ صحیح (ص ۱۶۳–۱۶۵)